SAD: "Šokantno" pomanjkanje vitamina D kod djece
 
tekst:   
 
04.08.2009.
 
Istraživanje provedeno u SAD pokazuje kako je kod 70% djece prisutno pomanjkanje vitamina D, te im stoga prijete veći izgledi za bolesti srca i kostiju.

Znanstvenici s Albert Einstein College of Medicine dodaju kako je jedna od posljedica ovakvog stanja povećavanje broja djece s rahitisom.

Uzrok pomanjkanja vitamina D kod djece leži u nekvalitetnoj prehrani i nedostatnoj izloženosti sunčevom zračenju, pišu istraživači u stručnom časopisu Pediatrics.

Podaci prikupljeni od 6000 djece starije od jedne godine pokazuju kako je ozbiljno pomanjkanje vitamina D prisutno kod njih 9%, a kod dodatnih 61% je manjak vitamina D nešto manje izražen.

Pomanjkanje vitamina D je češće kod djevojčica, posebice onih s viškom kilograma i malim udjelom ribe, mlijeka i mliječnih proizvoda u prehrani, dodaju istraživači.

Uz to, manjak vitamina D je češći kod djece koja više od 4 sata dnevno provode gledajući TV ili koristeći računalo.

Budući je teško unijeti dovoljnu količinu vitamina D u organizam isključivo putem prehrane, stručnjaci preporučuju dnevni unos dodatnih 400 međunarodnih jedinica vitamina D, ili 15 do 20 minuta svakodnevnog boravka na suncu.


Yahoo

možda vas zanima
Pomanjkanje vitamina D kod majki i novorođenčadi
Pomanjkanje vitamina D i rak
Vitamin D je ključan za funkciju mozga
Pomanjkanje vitamina D otežava astmu i alergije kod djece
Pomanjkanje vitamina D i zdravlje tinejdžera