Folati kod žena smanjuju rizik za rak debelog crijeva

 
 
29.09.2009.
 
Visoki udio folata (vitamina B) u prehrani žena može značajno smanjiti njihove izglede za oboijevanje od raka debelog crijeva, izvijestili su južnokorejski znanstvenici.

U istraživanju je sudjelovalo nešto više od 1100 ispitanika, a rezultate je objavio European Journal of Clinical Nutrition.

Pokazalo se kako ispitanice s najvećim udjelom folata u prehrani (više od 270 mikrograma dnevno) imaju u prosjeku za dvije trećine manji rizik obolijevanja od raka debelog crijeva.

Ovaj vitamin nije utjecao na razvoj raka debelog crijeva kod muškaraca.

Folati su prisutni u zelenom lisnatom povrću i agrumima, a organizam ih koristi za izgradnju nukleotida, (sastavnih dijelova DNK i RNK), kopiranje DNK i ostale ključne genetske funkcije.

Istraživači vjeruju kako pomanjkanje folata povećava izglede za pojavu genetskih mutacija.


Reuters

možda vas zanima
Krvni test za dijagnozu raka debelog crijeva
Bolje razumijevanje razvoja raka debelog crijeva
Acetilsalicilna kiselina i smrtnost od raka debelog crijeva
Faktori rizika za rak debelog crijeva