Opasnosti koje prate manjak vitamina D

 
 
02.11.2009.
 
Pomanjkanje vitamina D u krvi kod odraslih osoba je povezano s većim rizikom za smrt od bolesti srca i moždanog udara, pokazalo je istraživanje provedeno u Finskoj.

Za potrebe studije su prikupljeni podaci od 2817 muškaraca i 3402 žene prosječne dobi 49 godina kod kojih u početku nisu bili prisutni indikatori bolesti krvožilnog sustava.

Nakon praćenja ispitanika u razdoblju od 27 godina, istraživači su utvrdili kako je snižena koncentracija vitamina D u krvi povezana s prosječno 25% većim rizikom za smrt od bolesti srca i moždanog udara.

American Journal of Epidemiology piše kako je pomanjkanje vitamina D imalo naročito izražen utjecaj na izglede za smrt od moždanog udara, te da je kod osoba s najnižom koncentracijom vitamina D ovaj rizik bio dvostruko veći nego kod osoba kojima je izmjerena vrlo visoka koncentracija vitamina D.

Istraživači napominju kako je utvrđena veza bila neovisna o ostalim faktorima rizika povezanima s bolestima srca i moždanim udarom.


Yahoo