Nova studija o štetnom utjecaju pušenja i konzumacije alkohola
 
tekst:   
 
07.01.2010.
 
Istraživanje nizozemskih znanstvenika je potvrdilo kako pušenje i konzumacija alkohola povećavaju rizik za karcinome jednjaka i želuca.

Prateći više od 120000 osoba u razdoblju od 16 godina istraživači sa sveučilišta u Maastrichtu su izračunali kako je pušenje povezano s povećanjem rizika obolijevanja od nekih oblika raka želuca i raka jednjaka od 60 do čak 263%.

Uz to, dnevna konzumacija više od 30 grama alkohola (2-3 čaše vina) je peterostruko povećavala rizik obolijevanja od raka gornjeg dijela jednjaka, piše časopis Gut.

Istraživači dodaju kako je rizik obolijevanja od proučavanih oblika karcinoma bio dodatno višestruko povećan kod ispitanika koji su i pušili i pretjerano konzumirali alkohol.


Yahoo

možda vas zanima
Još jedan razlog za prestanak pušenja
Prestanak pušenja produžuje život
Konzumacija alkohola i rak dojke
Tjelovježba ne liječi posljedice pretjerane konzumacije alkohola