Vitamin D štiti od multiple skleroze

 
 
15.02.2010.
 
Unos većih količina vitamina D u trudnoći je povezan s manjim rizikom za multiplu sklerozu kod potomstva, sugerira istraživanje provedeno na Harvardu.

Multipla skleroza najčešće pogađa osobe starije od 20 godina, no može se pojaviti već u dječjoj dobi.

Već su ranija istraživanja ukazala na zaštitni učinak vitamina D glede multiple skleroze, na sada je po prvi put ovaj efekt utvrđen u prenatalnom periodu.

U studiji je sudjelovalo više od 35000 ispitanica čije su majke dale podatke o svojoj prehrani tijekom trudnoće.

Pokazalo se kako je dnevna konzumacija četiri čaše mlijeka u trudnoći povezana s prosječno 56% manjim rizikom za multiplu sklerozu kod djece.

Vitamin D je uz mlijeko prisutan i u žitaricama, te u ribi.

Važan izvor vitamina D je i sunčevo zračenje.


Reuters

možda vas zanima
Novi uvid u multiplu sklerozu
Povezanost pretilosti i multiple skleroze
Istraživači na tragu novoj terapiji za multiplu sklerozu
Pušenje otežava multiplu sklerozu