Pomanjkanje vitamina D povezano s depresijom
 
tekst:   
 
14.05.2010.
 
Istraživanje provedeno među ispitanicima starije životne dobi sugerira kako je smanjena koncentracija vitamina D u krvi povezana s većim izgledima za pojavu depresije.

Američki znanstvenici s National Institute on Aging u Baltimoreu dodaju kako je nedostatak vitamina D u ranijim studijama povezivan s povećanim rizikom za bolesti srca, moždani udar, hipertenziju i astmu.

Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism piše kako je pomanjkanje vitamina D često kod osoba starije dobi.

U novom šestogodišnjem istraživanju je sudjelovalo 530 žena i 420 muškaraca starijih od 65 godina, te je utvrđeno kako ispitanici s koncentracijom vitamina D u krvi manjom od 50 nanomola po litri imaju u prosjeku dvostruko veće izglede za razvoj depresije tijekom promatranog razdoblja.


Reuters

možda vas zanima
Tablete vitamina D smanjuju rizik za rak dojke
Vitaminom D protiv gripe i napadaja astme
Vitamin D ključan za funkciju imunološkog sustava
Vitamin D štiti od multiple skleroze