Prehrana povezana s rizikom za astmu

 
 
04.06.2010.
 
Djeca čija prehrana najviše nalikuje tzv. mediteranskoj prehrani imaju manje izglede da će patiti od astme, pokazuju podaci prikupljeni u 20 zemalja od oko 50000 djece.

Nasuprot tome, veći rizik za astmu su imala djeca koja su prosječno 3 do 4 puta tjedno jela hamburgere i sličnu tzv. brzu hranu.

Stručni časopis Thorax donosi zaključak znanstvenika po kojem redoviti unos voća, povrća i ribe štiti od pojave astme zbog prisutnosti vitamina C i antioksidansa, dok hamburgeri uz to što sadrže veliku količinu masti mogu biti znak drugih nezdravih životnih navika koje mogu potaknuti astmu.

Istraživači napominju kako su voće i povrće imali izraženiji pozitivan učinak u manje razvijenim zemljama, dok je riba bila korisnija za djecu u bogatijim zemljama.

Također, negativan utjecaj hamburgera je bio jači u razvijenim zemljama.


BBC

možda vas zanima
Nova studija o povezanosti astme i pretilosti
Stres na radnom mjestu povezan s astmom
Izloženost nasilju i rizik za astmu
Nova metoda eliminacije izvora astme?
Matične stanice u tretiranju teške astme