Zeleno lisnato povrće smanjuje rizik za dijabetes

 
 
21.08.2010.
 
Prehrana koja obiluje zelenim lisnatim povrćem može znatno smanjiti izglede za obolijevanje od dijabetesa, objavio je British Medical Journal (BMJ).

Analizom podataka prikupljenih za potrebe 6 ranijih studija o unosu voća i povrća je utvrđeno kako samo namirnice poput špinata, brokule, cvjetače, kelja ili kupusa imaju izražen zaštitni učinak, kažu istraživači s Leicester University.

Rezultati za 220000 ispitanika sugeriraju kako je redovita konzumacija ovakvog povrća (oko 100 grama dnevno) povezana s prosječno 14% manjim rizikom za razvoj dijabetesa tipa 2.

Znanstvenici vjeruju da je uzrok tome visoka razina antioksidansa poput vitamina C, ali i elemenata poput magnezija.


BBC

možda vas zanima
Negativan utjecaj dijabetesa 2 na kognitivne funkcije
Kosti mogu utjecati na razvoj dijabetesa
Utjecaj konzumacije riže na rizik za dijabetes
Novi uvid u razvoj dijabetesa tipa 2
Studija o povezanosti virusne infekcije i dijabetesa tipa 1