Besplatni newsletter

Svakodnevno biramo najzanimljivije za vas i šaljemo. Prijavite se!

Prehrana

Povrće štiti gušteraču
Objavljeno 07.07.2012.

Yahoo

Prehrana koja obiluje povrćem može spriječiti akutni pankreatitis, objavili su švedski znanstvenici s Karolinska Institutet u Stockholmu.

Kod akutnog pankreatitisa dolazi do aktiviranja enzima koji uništavaju vlastitu žlijezdu - gušteraču.

U 11-godišnjem istraživanju su prikupljeni podaci za oko 80000 ispitanika odrasle dobi.

Sudionici studije su unosili prosječno 2 porcije voća i 2,5 porcije povrća dnevno, piše časopis Gut.

Pokazalo se kako konzumacija povrća nije bila povezana s izgledima za pojavu akutnog pankreatitisa, dok je povećana konzumacija povrća (više od 4 obroka dnevno) dovodila do 44%-tnog smanjenja izgleda za akutni pankreatitis.

Povrće je imalo najizraženiji pozitivan učinak kod pretilih ispitanika te onih koji su redovito konzumirali alkohol.

Sve vijesti vezane uz ovu temu pronađite ovdje

Brzi priručnik bolesti

Odaberite grupu bolesti ili pretražite po ključnoj riječi

Priručnik bolesti sastavljen je kako biste se brzo informirali o bolesti koja vas zanima. Određene bolesti posebno su obrađene u okviru skupine na Mapi tijela kojoj pripadaju te ih svakako potražite.