Genetski uzroci pretilosti

Objavljeno 28.03.2017.

LiveScience

Kanadski znanstvenici su utvrdili kako postoji najmanje 79 stanja koja su rezultat mutacija gena i uzrokuju pojavu pretilosti.
Genetski uzroci pretilosti

Genetska podloga razvoja pretilosti je potpuno razjašnjena kod samo 19 ovih stanja, dodaje stručni časopis Obesity Reviews.

Napredak u razumijevanju molekularnih mehanizama povezanih s pretilošću će pomoći u istraživanju rizika za nakupljanje suvišnih kilograma i kod osoba koje nemaju genetski rizik.

Iako neke procjene pokazuju kako geni čine 40-75% rizika za pretilost, čimbenici povezani sa životnim stilom, posebice prehrana i tjelesna aktivnost, imaju iznimno važnu ulogu glede rizika za preveliku tjelesnu masu, napominju istraživači s McMaster University nakon analize podataka prikupljenih za potrebe 160 ranijih studija.