Istraživanje: Gazirani sokovi povezani s rakom gušterače
 
 printaj stranicu  pošalji link...  tekst:   
 
09.02.2010.
 
Osobe koje svakog tjedna popiju najmanje dva zaslađena gazirana soka imaju u prosjeku 87% veći rizik obolijevanja od raka gušterače, objavili su američki znanstvenici s University of Minnesota.

Kod ispitanika koji su najčešće pili voćne sokove nije uočeno ovakvo povećanje rizika, pokazuju podaci prikupljeni od 60000 osoba u razdoblju od 14 godina.

Istraživači napominju kako su ispitanici s najvećom konzumacijom zaslađenih gaziranih sokova najčešće imali i druge nezdrave navike.

Visoka razina šećera u ovakvim napitcima može dovesti do povećanja prisutnosti inzulina u organizmu, što pridonosi razvoju stanica raka gušterače, objavio je časopis Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention.

U ranije provedenim istraživanjima je veći rizik obolijevanja od raka gušterače uočen kod osoba koje češće jedu crveno meso.

Rak gušterače u svijetu odnosi 230000 života godišnje.

Zbog kasnog otkrivanja bolesti izgledi za preživljavanje 5 godina nakon dijagnoze iznose tek 5%.


Reuters

možda vas zanima
Identificirani novi geni povezani s rakom gušterače
Povezanost krvnih grupa i raka gušterače
Masti životinjskog podrijetla povezane s rakom gušterače
Povezanost pretilosti i raka gušterače
Meso s roštilja povezano s rakom gušterače