nema mjerenja
Borovi
niska
Maslina
umjerena
Hrast
niska
Trave
niska
Trputac
niska
Crkvina
umjerena
nema mjerenja
Drveće
visoka
Trave
visoka
Korovi
niska
Drveće
visoka
Trave
visoka
Korovi
umjerena
nema mjerenja
Lipa
niska
Borovi
umjerena
Trave
visoka
Koprive
niska
Drveće
niska
Trave
visoka
Korovi
niska
Borovi
umjerena
Hrast
visoka
Trave
visoka
Kiselica
niska
Loboda
niska
Crkvina
umjerena
nema mjerenja
Drveće
visoka
Trave
umjerena
Korovi
umjerena
Drveće
visoka
Trave
visoka
Korovi
niska
nema mjerenja
Hrast crnika
umjerena
Maslina
visoka
Trave
umjerena
Trputac
niska
Crkvina
visoka
Drveće
umjerena
Trave
visoka
Korovi
niska
Borovi
visoka
Hrast
niska
Trave
visoka
Kiselica
niska
Koprive
umjerena
Hrast crnika
umjerena
Maslina
visoka
Trave
visoka
Crkvina
visoka
Hrast
niska
Borovi
umjerena
Trave
visoka
Koprive
niska
Trputac
niska
Kiselica
niska
Besplatni newsletter

Svakodnevno biramo najzanimljivije za vas i šaljemo. Prijavite se!

Gripa i prehrana
UVOD
Gripa je zarazna bolest koju uzrokuju virusi, a simptomi su svima poznati: povišena tjelesna temperatura, kašalj, drhtavica, glavobolja, bolovi u zglobovima, pretjerani umor i nedostatak apetita.

Obično se preporučuje odmor, povećani unos tekućine, uzimanje antipiretika (lijekova koji smanjuju povećanu tjelesnu temperaturu i potpomažu u ublažavanju bolova). Budući da se radi o virusnoj infekciji, a da ne postoje virusi koji su osjetljivi na antibiotike, nije potrebno odmah posegnuti za ovom vrstom lijekova. Najčešće bolesti koje se javljaju kao komplikacije u tijeku liječenja gripe jesu one koje pogađaju dišne putove: sinusitis, bronhitis ili pak upala pluća.

Kako bi se izbjegla dehidracija uzrokovana povećanom temperaturom i gubitkom tjelesnih tekućina putem kože bolesnik pogođen gripom mora piti više od 2,5 litara tekućine dnevno. Time omogućava svom organizmu lakše podnošenje bolesti, ublažavanje simptoma i brži oporavak. Najbolje je posegnuti za čajevima, biljnim napicima i voćnim sokovima koji se moraju dvostruko razblažiti vodom. Prehrana je vrlo važna kod gripe i prehlade.

Posebno se preporuča med dobiven od cvjetova kadulje ili kuša, lipe i majčine dušice. Stoga sve napitke možemo slobodno sladiti ovom jedinstvenom namirnicom.

U tekuća jela spadaju u prvom redu juhe. Poznata je pileća juha, koja se smatra pravim "lijekom" u borbi za što brže ozdravljenje protiv gripe. Znanstvenici se slažu da je tanjur toplog jušnog napitka blagodat svakome koji se zatekne u postelji pogođen gripom, ali oko toga da li je baš pileća juha ta kojoj pripada primat ili ne, ne postoji jednoznačno mišljenje. Ali ako malo dublje analiziramo ovo jelo vidjet ćemo sljedeće: sadrži male količine lako probavljivih proteina i vitamina B-skupine i malo masti, prijeko potrebne za poboljšanje okusa. Predstavlja u prvom redu krepki obrok. Stoga uvrstimo li u prehranu ovu juhu odmah nakon pojave prvih simptoma, može se, u pojedinim slučajevima, brzo izliječiti prehlada i spriječiti daljnji razvoj bolesti. Još je bolje za podneblja primorskih krajeva da u svoju prehranu uvrste riblju juhu, spremljenu od ribe koja im je svakodnevno svježe dostupna. Ta je juha bogatija visokovrijednim bjelančevinama i solima koje se gube prekomjernim znojenjem . Ako u nju dodate koju žlicu maslinovog ulja, ne samo da ćete poboljšati okus, već ćete dobiti i nutritivno visokovrijedan obrok. U području srednje Europe pravim lijekom protiv gripe smatra se juha spravljena od crvenog luka. Moglo bi se i za to naći objašnjenje unutar biokemije. Crveni je luk bogat flavonoidima - spojevima koji predstavljaju vrlo važnu skupinu antioksidanta. Te tvari poput vitamina C, E, te nekih minerala (cinka, bakra) jačaju obrambeni ili imunološki sustav organizma.

Općenito bi kod gripe svi obroci morali biti hranjivi ali vrlo lagani, bogati kompleksnim šećerima ili ugljikohidratima. U prehranu tada treba bez rezerve uvrstiti tjesteninu, rižu, krumpir i dosta kruha koji bi trebao biti spravljen od integralnog brašna i ako je moguće obogaćen sjemenkama sezama (dat će nam kalcija) i suncokreta (bogat je izvor vitamina E). Mrkve, špinat, blitva, brokula bogate su beta-karotenom, pigmentom koji se u organizmu pretvara u vitamin A, a naranče, kivi, radić, peršin i paprike sadrže velike količine vitamina C. Svakako treba spomenuti i dobrobiti češnjaka. Češnjak se već dugo primjenjuje u liječenju katara, smanjivanju boli grla, snižava temperaturu i olakšava organizmu u borbi protiv crijevnih i dišnih infekcija.

Autorica: Doc. dr. sc. Donatella Verbanac, dipl. ing. medicinske biokemije
Namirnice
(8)
4.6 od 5

vezani članci

KALENDAR ovulacije

Razdoblje plodnosti žene u jednom ciklusu kratko je, svega nekoliko dana prije i nekoliko dana poslije ovulacije. KALENDAR ovulacije

KALENDAR trudnoće

Pratite trudnoću i razvoj vaše bebe iz tjedna u tjedan. KALENDAR trudnoće Uz ilustracije i opise pratite razvoj vaše bebe od začeća do njezinog dolaska na svijet.