Ostalo

Dan europskog broja 112

Objavljeno 11.02.2019.

Ministarstvo unutarnjih poslova

Podaci pokazuju da će čak 74% građana Hrvatske zvati broj 112 ako trebaju pomoć hitne medicinske službe, policije ili vatrogasaca, dok 68% građana Hrvatske zna da je broj 112 dostupan i u svim državama članicama Europske unije.
Dan europskog broja 112
 

Od 2009. godine se 11. veljače obilježava Dan jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112, koji sve hitne službe integrira u jedinstveni sustav pružanja pomoći građanima Europske unije.

Broj 112 jedini je broj za hitne službe u 8 država članica EU: Danskoj, Estoniji, Finskoj, Malti, Nizozemskoj, Portugalu, Rumunjskoj i Švedskoj, a u Hrvatskoj je, uz ostale brojeve hitnih službi, dostupan od 2005. godine.

Jedinstveni europski broj za hitne službe 112, i dalje kroz mrežu županijskih operativno-komunikacijskih centara 112, dostupan je svim građanima Hrvatske i turistima u slučaju prirodnih ili tehničko-tehnoloških nesreća te prijetnji koje ugrožavaju život i zdravlje ljudi, imovinu ili okoliš, a ovisno o potrebi operateri promptno prespajaju drugoj nadležnoj službi (policija, hitna medicinska pomoć, vatrogasci, Gorska služba spašavanja, pomoć pri nesreći, traganju i spašavanju na moru, kao i drugih komunalnih, inspekcijskih ili hitnih službi koje su svojom djelatnošću vezane za zaštitu i spašavanje građana).

Pozivi su besplatni, a broj se može zvati 24 sata dnevno s javnih govornica, mobilnih ili fiksnih telefonskih uređaja u Hrvatskoj.

Uz to, a kako bi se olakšalo pružanje pomoći osobama koje ne mogu glasovno komunicirati, od ljeta 2016. godine uvedena je i mogućnost slanja SMS-a.

Od tada, pa do kraja 2018. godine zaprimljeno ih je 14888, od čega je većina njih bila operativna, odnosno direktno preusmjerena na druge nadležne službe, najčešće policiju i Hitnu medicinski pomoć, a u 67 slučajeva pokrenuta je procedura isključenja zbog zlouporabe broja.

Također, nešto više od godinu dana, građani županijskim centrima mogu upućivati i ePozive.

Osim na hrvatskom, dojave se zaprimaju i na engleskom, njemačkom, talijanskom, mađarskom, slovačkom i češkom, a turisti se najčešće obraćaju na engleskom i njemačkom jeziku.

Tijekom 2018. godine zaprimljeno je 1.487.042 poziva na broj 112 od kojih je 61,3% bilo namjenskih (912.005), 38,3% nenamjenskih (568.717) i 0,4% zlonamjernih (6.320).

U 2018. zabilježeno je 425.599 događaja, od čega ih je 58,3% bilo medicinskih (247.902), 32,0% sigurnosnih (136.296), 6,0% složenih (25.578) i 3,7% vatrogasnih (15.823).

Ukupan broj manji je za 10.999 u odnosu na prethodnu godinu, a smanjenje se odnosi na broj medicinskih i vatrogasnih događaja.

Od samog početka, odnosno u razdoblju od 2005. do 2018. godine ukupno je zaprimljeno 27.174.493 poziva, među kojima i 78.660 na stranim jezicima.

Evidencija događaja vodi se od 2008. godine te je od tada u sustavu 112 evidentirano 4.103.865 događaja.

Članak odražava medicinske stavove važeće u trenutku objave. Članak odražava medicinske stavove važeće u trenutku objave.
HQ/MED/17/0046

Sve vijesti vezane uz ovu temu pronađite ovdje
(0)
0.0 od 5

Priručnik bolesti

Odaberite grupu bolesti ili pretražite po ključnoj riječi
Priručnik bolesti sastavljen je kako biste se brzo informirali o bolesti koja vas zanima. Određene bolesti posebno su obrađene u okviru skupine na Mapi tijela kojoj pripadaju te ih svakako potražite.

vezani članci

Test erektilne funkcije

Ispunite upitnik procjene erektilne funkcije. Test erektilne funkcije Kvaliteta spolnog života jedan je od najvažnijih segmenata kvalitete života muškarca.

IPSS UPITNIK

Ispunite upitnik procjene tegoba mokrenja. IPSS UPITNIK Poremećeno mokrenje često vezuje uz sebe i poremećaje kontinencije te seksualnih funkcija.