Ministarstvo unutarnjih poslova
Od 2009. godine se 11. veljače obilježava Dan jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112, koji sve hitne službe integrira u jedinstveni sustav pružanja pomoći građanima Europske unije.
Broj 112 jedini je broj za hitne službe u 8 država članica EU: Danskoj, Estoniji, Finskoj, Malti, Nizozemskoj, Portugalu, Rumunjskoj i Švedskoj, a u Hrvatskoj je, uz ostale brojeve hitnih službi, dostupan od 2005. godine.
Jedinstveni europski broj za hitne službe 112, i dalje kroz mrežu županijskih operativno-komunikacijskih centara 112, dostupan je svim građanima Hrvatske i turistima u slučaju prirodnih ili tehničko-tehnoloških nesreća te prijetnji koje ugrožavaju život i zdravlje ljudi, imovinu ili okoliš, a ovisno o potrebi operateri promptno prespajaju drugoj nadležnoj službi (policija, hitna medicinska pomoć, vatrogasci, Gorska služba spašavanja, pomoć pri nesreći, traganju i spašavanju na moru, kao i drugih komunalnih, inspekcijskih ili hitnih službi koje su svojom djelatnošću vezane za zaštitu i spašavanje građana).
Pozivi su besplatni, a broj se može zvati 24 sata dnevno s javnih govornica, mobilnih ili fiksnih telefonskih uređaja u Hrvatskoj.
Uz to, a kako bi se olakšalo pružanje pomoći osobama koje ne mogu glasovno komunicirati, od ljeta 2016. godine uvedena je i mogućnost slanja SMS-a.
Od tada, pa do kraja 2018. godine zaprimljeno ih je 14888, od čega je većina njih bila operativna, odnosno direktno preusmjerena na druge nadležne službe, najčešće policiju i Hitnu medicinski pomoć, a u 67 slučajeva pokrenuta je procedura isključenja zbog zlouporabe broja.
Također, nešto više od godinu dana, građani županijskim centrima mogu upućivati i ePozive.
Osim na hrvatskom, dojave se zaprimaju i na engleskom, njemačkom, talijanskom, mađarskom, slovačkom i češkom, a turisti se najčešće obraćaju na engleskom i njemačkom jeziku.
Tijekom 2018. godine zaprimljeno je 1.487.042 poziva na broj 112 od kojih je 61,3% bilo namjenskih (912.005), 38,3% nenamjenskih (568.717) i 0,4% zlonamjernih (6.320).
U 2018. zabilježeno je 425.599 događaja, od čega ih je 58,3% bilo medicinskih (247.902), 32,0% sigurnosnih (136.296), 6,0% složenih (25.578) i 3,7% vatrogasnih (15.823).
Ukupan broj manji je za 10.999 u odnosu na prethodnu godinu, a smanjenje se odnosi na broj medicinskih i vatrogasnih događaja.
Od samog početka, odnosno u razdoblju od 2005. do 2018. godine ukupno je zaprimljeno 27.174.493 poziva, među kojima i 78.660 na stranim jezicima.
Evidencija događaja vodi se od 2008. godine te je od tada u sustavu 112 evidentirano 4.103.865 događaja.