Prehrana štiti od bolesti pluća
 
 printaj stranicu  pošalji link...  tekst:   
 
12.03.2010.
 
Visoki udio vlakana u prehrani je povezan s manjim rizikom obolijevanja od kronične opstruktivne plućne bolesti (KOPB), objavili su francuski znanstvenici.

Njihovi podaci, prikupljeni od 111850 ispitanika između 1984. i 2000. godine, pokazuju kako su najizraženiji pozitivan učinak imala vlakna konzumirana preko proizvoda od integralnog zrna.

Nakon što su u obzir uzeli faktore rizika poput pušenja, životne dobi, tjelesne mase i tjelesne aktivnosti, istraživači su izračunali kako unos vlakana može za trećinu smanjiti rizik obolijevanja od KOPB-a.

Pušenje je glavni faktor rizika za KOPB, napominju znanstvenici u časopisu American Journal of Epidemiology.

Prema postojećim preporukama, muškarci bi svakodnevno trebali unositi između 30 i 38 grama vlakana, a žene između 21 i 25 grama.

Već su ranija istraživanja pokazala kako vlakna imaju značajna antioksidativna i protuupalna svojstva.


Reuters