Tzv. brza hrana povećava rizik za alergije kod djece?
 
tekst:   
 
05.08.2010.
 
Djeca koja češće jedu "junk food" uz veći rizik za pretilost imaju veće izglede i za razvoj alergija, upozoravaju talijanski znanstvenici sa sveučilišta u Firenci.

Uspoređujući skupinu djece iz sela u Burkini Faso i njihove talijanske vršnjake istraživači su uočili kako djeca u Africi imaju znatno veći udio vlakana u prehrani, ali i znatno manje bakterija povezanih s pretilošću te znatno više masnih kiselina koje štite od upalnih procesa uključenih u razvoj astme, ekcema i drugih alergijskih reakcija.

Talijanska su djeca jela znatno manje žitarica i povrća, ali su zato mnogo češće konzumirala meso, masti i šećer.

Crijevne bakterije su kod djece u Italiji bile usporedive s bakterijama kod afričke djece samo u dojenačkoj dobi.

Istraživači vjeruju kako je odsutnost ovih bakterija kod djece u razvijenim zapadnim zemljama jedan od faktora koji pridonosi povećanju broja slučajeva alergija i upalnih bolesti u posljednjim desetljećima.

Rezultate nove studije je objavio časopis Proceedings of the National Academy of Sciences.


Telegraph

možda vas zanima
Stručnjaci predlažu porez na tzv. junk food