Riba u prehrani smanjuje rizik za moždani udar
 
tekst:   
 
10.01.2011.
 
Švedski znanstvenici s Instituta Karolinska u Stockholmu su izračunali kako osobe koje jedu ribu više od 3 puta tjedno imaju prosječno 16% manji rizik za moždani udar.

Istraživači napominju kako se radi o učinku koji je usporediv s efektom uzimanja statina, lijekova namijenjenih snižavanju koncentracije kolesterola u krvi.

U 10-godišnjoj studiji je sudjelovalo 34670 ispitanica u dobi od 49 do 83 godine, a rezultate je objavio American Journal of Clinical Nutrition.

Znanstvenici pozitivan učinak ovakve prehrane objašnjavaju djelovanjem omega-3 masnih kiselina koje dovode do snižavanja krvnog tlaka i smanjenja koncentracije masti u krvi.

Ranije studije su već povezivale konzumaciju ribe s manjim izgledima za bolesti srca i dijabetes.


Reuters

možda vas zanima
Crveno meso i rizik za moždani udar
Zdrave navike smanjuju rizik za moždani udar
Novi lijek za ograničavanje posljedica moždanog udara
Akupunktura ne ubrzava oporavak nakon moždanog udara
Nova mogućnost ublažavanja oštećenja nakon moždanog udara