Grad Zagreb
Među okupljenim predstavnicima akademske zajednice, privatnog sektora, start-up zajednice, kao i predstavnika Grada Zagreba, kroz različite perspektive podijeljeni su primjeri dobre prakse i inovativna rješenja usmjerena na razvoj zdravijih gradova.
Kao jedan od sudionika panela, uz dr. sc. Andru Pavunu, pročelnika Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost Grada Zagreba, prof. dr. sc. Selmu Šogorić, predsjednicu Hrvatske mreže zdravih gradova, izv. prof. dr. sc. Maju Ahac s Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, dr. sc. Matije Sikirić s Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, u raspravi je sudjelovala i dr. sc. Lora Vidović pročelnica Gradskog ureda za socijalnu zaštitu, zdravstvo, branitelje i osobe s invaliditetom Grada Zagreba.
Zdrava mobilnost važan je preduvjet kvalitete života, zdravlja građana i održivog urbanog razvoja, kazala je uvodno pročelnica Vidović: "Mobilnost nije više nije samo prometna, već i javnozdravstvena i razvojna tema. Poticanje kretanja i svakodnevne fizičke aktivnosti znatno pomažu u prevenciji bolesti. Upravo zato na razini Grada uvodimo nove ili proširujemo postojeće pješačke zone, biciklističke staze, zelene površine, šetnice, ali i sigurnije rute do škola, domova zdravlja i sportskih sadržaja."
U nastavku izlaganja napomenula je kako se u zagrebačkom Centru za zdravlje mladih provode savjetovanja i radionice o zdravstveno usmjerenoj tjelesnoj aktivnosti školske djece i studenata i to pod nadzorom kineziologa. "Kao nadstandard, već drugu godinu zaredom, u Domu zdravlja Zagreb - Centar provodimo projekt Zeleni recept, odnosno zelena uputnica, kojim liječnici pacijentima preporučuju tjelovježbu koju provodi kineziolog. Građane se time potiče na redovitu tjelesnu aktivnost i tako utječe na njihovo fizičko i mentalno zdravlje, a i smanjuju se liste čekanja za fizikalnu terapiju."
Pročelnica je posebice naglasila važnost osiguravanja jednakog pristupa mobilnosti za sve skupine građana čime se ujedno doprinosi socijalnoj pravednosti. Upravo zato se kontinuirano i nabavljaju niskopodni tramvaji i autobusi, unapređuje pristup stajalištima javnog prijevoza, raskrižja opremaju zvučnim signalizatorima, u pothodnike ugrađuju dizala, postavljaju taktilne površine.
"Kroz gradsku Odluku o socijalnoj skrbi danas osiguravamo besplatan javni prijevoz za oko 132.000 građana. Jer mobilnost je preduvjet socijalne uključenosti; ona nije samo fizičko kretanje već i pravo na pristup uslugama", zaključila je.
Skup je organizirao Centar za istraživanje, razvoj i transfer tehnologije Sveučilišta u Zagrebu, u ulozi predstavnika EIT Health zajednice znanja i inovacija u Hrvatskoj i tvrtka Invento Capital Partners, kao predstavnik EIT Urban Mobility zajednice u Hrvatskoj, u suradnji sa UNICom.