Genetski faktori rizika za multiplu sklerozu

Objavljeno 15.08.2011.

BBC

Skupina britanskih znanstvenika je identificirala 29 genetskih faktora rizika za razvoj multiple skleroze, objavio je časopis Nature.
Genetski faktori rizika za multiplu sklerozu

Dosad je sveukupno otkriveno 57 genetskih varijacija povezanih s izgledima za obolijevanje od multiple skleroze.

Stručnjaci očekuju kako će novi rezultati olakšati utvrđivanje faktora rizika za multiplu sklerozu te pridonijeti potrazi za novim terapijama.

Većina gena izdvojenih u novoj studiji je povezana s imunitetom, što podupire mišljenje po kojem je multipla skleroza prouzročena problemima u funkciji imunološkog sustava.

Vjeruje se kako su geni samo jedan od čimbenika u pojavi ove bolesti, te kako važnu ulogu imaju i vitamin D i virusne infekcije.

U novom istraživanju provedenom na sveučilištima u Oxfordu i Cambridgeu je analiziran genom gotovo 10000 pacijenata s multiplom sklerozom i više od 15000 zdravih ispitanika iz kontrolne skupine.

Procjenjuje se kako multiplu sklerozu ima 2,5 milijuna ljudi.