Genetska podloga melanoma

Objavljeno 13.08.2012.

Yahoo

Američki znanstvenici s Yalea su identificirali nove genetske mutacije povezane s razvojem melanoma, objavio je časopis Nature Genetics.
Genetska podloga melanoma

Melanom je odgovoran za veliku većinu smrtnih slučajeva pacijenata s rakom kože, a njegov glavni uzrok je pretjerana izloženost ultraljubičastim zrakama.

U novoj studiji je sekvencionirana DNK 147 uzoraka melanoma te je otkriveno ukupno preko 25000 mutacija, uglavnom nastalih zbog štetnog djelovanja ultraljubičastih zraka.

Nakon što su uz pomoć matematičkog modela izdvojili relevantne mutacije, znanstvenici su utvrdili kako su ključne promjene na genu po imenu RAC1 koji je uključen u rast i kretanje normalnih stanica kožnog pigmenta.

Mutirane inačice ovog gena mogu u ranoj fazi razvoja melanoma potaknuti rast karcinoma te olakšati njegovo širenje organizmom, smatraju znanstvenici.