Razvijen "prirodni pacemaker"

Objavljeno 18.12.2012.

BBC

Američki znanstvenici su uz pomoć genetski modificiranog virusa pretvorili stanice srca u stanice koje mogu poslužiti kao prirodni pacemaker.
Razvijen "prirodni pacemaker"

Stručni časopis Nature Biotechnology je objavio kako su istraživači iz Cedars-Sinai Heart Institute laboratorijskim zamorcima injicirali virus s genom po imenu Tbx18 koji je u normalnim okolnostima aktivan kada u embrionalnoj fazi razvoja nastaju prirodne stanice odgovorne za ritam rada srca.

Posljedica je bila transformacija uobičajenih stanica u srcu u stanice koje određuju ritam rada srca.

Iako ljudsko srce ima milijarde stanica, manje od 10000 ih kontrolira srčani ritam.

Odmakla životna dob i bolesti mogu dovesti do poteškoća sa srčanim ritmom, pa se takvim pacijentima ugrađuje baterijom pokretani pacemaker koji omogućuje normalan rad srca.

Znanstvenici napominju kako su nužna dodatna testiranja na životinjama, te je još daleko trenutak kada bi ovaj postupak mogao zamijeniti klasične pacemakere.