Mladi

Utjecaj digitalnog marketinga na djecu i mlade

Objavljeno 08.09.2021.

UNICEF

Ured UNICEF-a za Hrvatsku proveo je anketu među djecom i mladima u Hrvatskoj o tome jesu li svjesni kako funkcioniraju tehnike digitalnog marketinga, obraćaju li pozornost na marketinške sadržaje dok "surfaju" internetom i koriste se društvenim mrežama te jesu li upoznati s time kako upravljati svojom privatnošću na internetu.
Utjecaj digitalnog marketinga na djecu i mlade
 

U anketi je sudjelovalo 1092 mladih iz svih hrvatskih županija, a većina ih pripada dobnoj skupini od 16 do 19 godina (75%).

Anketa je provedena u sklopu suradnje UNICEF-a i HURA!-e na promociji odgovornog digitalnog marketinga i oglašavanja prema djeci.

Jedan od najvažnijih rezultata ankete jest da mladi u Hrvatskoj profil na društvenim mrežama otvaraju u vrlo ranoj dobi.

Iako otvaranje profila na društvenim mrežama nije dopušteno djeci mlađoj od 13 godina, dvije trećine ispitanika (61%) učinilo je to prije te starosne granice.

Posebno zabrinjava podatak da je 5% sudionika otvorilo profil u dobi od 7 ili 8 godina, a njih 16% s 9 ili 10 godina.

Kad je riječ o izloženosti djece marketinškim sadržajima na internetu, većina sudionika ankete (69%) primijetila je da ih katkad prate oglasi s mrežnih stranica koje su posjetili (bihevioralni oglasi ili remarketing), a gotovo svi sudionici (89%) primijetili su oglase u mobilnim aplikacijama kojima se koriste.

Više od polovice djece i mladih (52%) razlikuje plaćene (sponzorirane) od standardnih tekstova na portalima.

Ipak, trećina sudionika (34%) nije znala da na mrežnim portalima postoje plaćeni tekstovi, a jedna sedmina njih uopće ih ne razlikuje od standardnih tekstova (14%).

Kada je riječ o utjecaju influencera na potrošačke navike djece i mladih, anketa je pokazala da kod većine sudionika (88%) influenceri koje prate na internetu nisu utjecali na kupnju.

U kontekstu neprimjerenih sadržaja kojima su djeca i mladi izloženi, važno je istaknuti one koji utječu na njihovu sliku o sebi te koji ih mogu potaknuti na negativne obrasce ponašanja.

Rezultati provedene ankete pokazuju kako većina sudionika (57%) nije primijetila oglase za odrasle na društvenim mrežama i internetskim stranicama koje posjećuju.

No ipak zabrinjava da je čak petina sudionika ankete ipak primijetila neprikladne oglase, među kojima posebno navode pornografski sadržaj i eksplicitne fotografije, kao i alkoholna pića, e-cigarete, kockanje i igre na sreću i dr.

Zabrinjavajući su i podaci o dijeljenju osobnih podataka maloljetnika na internetu, a koji se često koriste za internetsko oglašavanje.

Kao najčešće razloge za davanje osobnih podataka anketirana djeca i mladi naveli su besplatan pristup sadržajima - glazbi, videu, filmu, kvizu i igrama.

Pritom posebno zabrinjava nalaz da je nemalen broj sudionika ustupio svoj broj mobitela (35%) i osobnu fotografiju (18%).

Anketa je također pokazala da više od trećine anketirane djece i mladih (37%) ne zna koja je uloga kolačića na mrežnim stranicama ili ih nije svjesna.

Članak odražava medicinske stavove važeće u trenutku objave. Članak odražava medicinske stavove važeće u trenutku objave.
HQ/MED/17/0046

Sve vijesti vezane uz ovu temu pronađite ovdje
(1)
5.0 od 5

Priručnik bolesti

Odaberite grupu bolesti ili pretražite po ključnoj riječi
Priručnik bolesti sastavljen je kako biste se brzo informirali o bolesti koja vas zanima. Određene bolesti posebno su obrađene u okviru skupine na Mapi tijela kojoj pripadaju te ih svakako potražite.

vezani članci

KALENDAR ovulacije

Izračunaj plodne dane
Datum početka posljednjeg ciklusa:
Trajanje menstruacijskog ciklusa:

BMI za djecu

Izračunajte BMI za djevojčicu ili dječaka. BMI za djecu Djevojčice i dječaci imaju različite vrijednosti BMI-a tijekom odrastanja. Važno je koristi kalkulator primjeren za dob.