Mladi

Veza autizma i epilepsije

Objavljeno 21.12.2021.

HealthDay

Djeca s nekim od poremećaja autističnog spektra imaju niže koncentracije proteina koji reducira pretjeranu aktivnost stanica mozga, objavili su američki znanstvenici s Northwestern University.
Veza autizma i epilepsije

Po riječima istraživača, to može objasniti zbog čega se među ovom djecom bilježi veća učestalost epilepsije nego u ostatku populacije.

Ovaj protein nazvan CNTNAP2 se može detektirati u cerebrospinalnoj tekućini, pa može poslužiti kao marker za dijagnozu autizma ili kao potencijalna meta za liječenje epilepsije.

Kako piše znanstveni časopis Neuron, CNTNAP2 se proizvodi kada stanice mozga postanu pretjerano aktivne.

Budući da ga djeca s autizmom i epilepsijom nemaju dovoljno, kod njih dolazi do napadaja.

U SAD je neki od poremećaja autističnog spektra prisutan kod 1 od 58 djece, a 30-50% ove djece također pati od epilepsije.