Tržnica u Wuhanu - epicentar pandemije covida

Objavljeno 28.07.2022.

BBC News

Časopis Science je objavio nove studije međunarodnih skupina znanstvenika koje sugeriraju kako je tržnica životinja Huanan u kineskom gradu Wuhanu epicentar pandemije covida.
Tržnica u Wuhanu - epicentar pandemije covida

U prvom istraživanju je analiziran geografski obrazac slučajeva covida u prosincu 2019.

Drugi je ispitivao genomske podatke iz najranijih poznatih slučajeva kako bi se proučila rana evolucija virusa.

Tim prve studije upotrijebio je alate za mapiranje kako bi odredio lokaciju prva 174 slučaja koje je identificirala Svjetska zdravstvena organizacija (WHO).

Otkrili su da je njih 155 bilo u Wuhanu.

Ti su slučajevi bili usko okupljeni oko tržnice, a neki rani pacijenti koji nisu neposredno prije toga posjećivali tržnicu, živjeli su vrlo blizu nje.

Sisavci za koje se sada zna da mogu biti zaraženi virusom, uključujući crvene lisice, svinjske jazavce i kunopse, su se prodavali živi na tržnici.

Istraživači su povezali pozitivne uzorke pacijenata početkom 2020. godine sa zapadnim dijelom tržnice na kojemu su se prodavale žive ili svježe zaklane životinje krajem 2019.

Druga studija bila je usredotočena na rješavanje očite nedosljednosti u ranoj evoluciji virusa.

Dvije evolucijske linije, A i B, obilježile su ranu pandemiju.

Dok je A bio bliži virusu pronađenom kod šišmiša, što sugerira da je koronavirus prešao sa šišmiša na ljude i da je A doveo do B, B je bio taj koji je bio daleko prisutniji na tržnici.

Istraživači su upotrijebili tehniku ​​nazvanu "analiza molekularnog sata", koja se oslanja na brzinu kojom se genetske mutacije događaju tijekom vremena kako bi rekonstruirali vremensku crtu evolucije i tako otkrili kako je malo vjerojatno da je A doveo do B.

Prema ovom scenariju, vjerojatno je bilo drugih prijenosa sa životinje na čovjeka na tržnici koji se nisu manifestirali kao slučajevi covida-19.

Zaključeno je i kako je malo vjerojatno da je koronavirus u većoj mjeri cirkulirao među ljudima prije studenog 2019.

Novim studijama nije definitivno opovrgnuta teorija o nastanku covida u laboratoriju, naglašavaju znanstvenici.