Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Reklamiranje kaos pakiranja prisutan je u medijima kako bi korisnici razvili interes za poznate proizvode i brendove na potpuno novi način.
Međutim, u kućanstvu različitih životnih dobi, ambalaža koja imitira hranu doista može predstavljati rizik ako se ne koristi za svrhu za koju je namijenjen.
Legislativa Europske unije prepoznaje rizike proizvoda koji imitiraju hranu u Uredbi (EU) 2023/988 Europskog parlamenta i Vijeća o općoj sigurnosti proizvoda, te posebno upozorava na:
-proizvode koji nisu hrana a nalikuju hrani i postoji vjerojatnost da ga se zamijeni zbog njegova oblika, mirisa, boje, izgleda, pakiranja, označavanja, obujma, veličine ili drugih karakteristika s hranom te bi korisnik a posebno djeca mogli staviti u usta, sisati ili progutati čime bi moglo doći do nastanka gušenja, trovanja odnosno perforacije ili opstrukcije probavnog trakta
-proizvode koje će zbog svojeg dizajna, pakiranja ili karakteristika upotrebljavati djeca iako nisu namijenjen i za djecu
Najveći broj akutnih otrovanja se događa u djece od dojenačke dobi do predškolskog uzrasta i to najčešće kućnim kemikalijama.
Prema Izvještaju Centra za kontrolu otrovanja za 2024.godinu od svih prijavljenih akutnih otrovanja djece predškolske dobi 55,9% otrovanja uzrokovano je kućnim kemikalijama (sredstvima za uporabu u kućanstvu i okućnici, npr. sredstvima za pranje i čišćenje, higijensko-kozmetičkim proizvodima, igračkama i školskim priborom, proizvodima s organskim otapalima, kućanskim insekticidima i repelentima).
Apelira se na proizvođače na oprez kod odabira ambalaže i oglašavanja proizvoda kako bi zaštitili najranjiviju skupinu potrošača od zamjene za hranu.
Preporučuje se da osim ispunjavanja zahtjeva propisano legislativom za opću sigurnost proizvoda i kozmetičke proizvode, dakle svih potrebnih upozorenja i obavijesti, ambalaža sadrži teže otvoriv čep, te da se koriste gorke tvari kako bi se spriječilo gutanje.