Žensko zdravlje

Genetski uvid u početak menopauze

Objavljeno 30.09.2015.

BBC News

Britanski znanstvenici su identificirali dijelove DNK koji kontroliraju dob početka menopauze, objavio je stručni časopis Nature Genetics.
Genetski uvid u početak menopauze

Novi nalazi bi mogli dovesti do razvoja testova za plodnost ili predviđanje početka menopauze, vjeruju istraživači sa sveučilišta u Exeteru i Cambridgeu.

Po njihovim riječima, ključni su geni zaduženi za "popravke" koje organizam provodi samostalno, bez vanjskih utjecaja.

Zasad su znanstvenici izdvojili dva takva mehanizma - jedan koji obavlja nužne popravke prilikom formiranja jajnih stanica i drugi koji ispravlja oštećenja prouzročene pušenjem ili konzumacijom alkohola.

Oba mehanizma utječu na broj iskoristivih jajnih stanica i početak menopauze.

Vjeruje se kako geni i čimbenici iz okoline imaju ukupno podjednak utjecaj na dob početka menopauze.

U istraživanju su korišteni podaci o DNK za gotovo 70000 žena.