Prehrana

Imuno-prehrana u doba pandemije

Objavljeno 11.01.2021.

Nastavni zavod za javno zdravstvo "Dr. Andrija Štampar"

Pravilna prehrana i hidratacija važni su čimbenici u održavanju normalne imunološke funkcije organizma.
Imuno-prehrana u doba pandemije
 

Osobe s uravnoteženom prehranom obično su zdravije, imaju jači imunološki sustav i niži rizik obolijevanja od kroničnih i zaraznih bolesti.

Stoga bismo trebali jesti raznoliku svježu i neprerađenu hranu svaki dan, kako bismo dobili vitamine, minerale, dijetalna vlakna, bjelančevine i antioksidanse koje naše tijelo treba.

Trebali bismo piti dovoljno vode, izbjegavati šećer, masnoću i sol da bismo značajno smanjili rizik od prekomjerne težine, pretilosti, bolesti srca, moždanog udara, dijabetesa i određenih vrsta raka.

Postoji nekoliko vitamina i minerala (vitamin C, A, D, B6, B12, željezo, selen, cink, bakar) koji imaju važnu ulogu u normalnom funkcioniranju našeg imunološkog sustava.

Vitamin C je snažan antioksidans.

Osim antioksidativnog djelovanja ima važnu ulogu u sintezi polisaharida i kolagena, pospješuje apsorpciju željeza, pospješuje zacjeljivanje rana, održava koru nadbubrežne žlijezde i pridonosi toleranciji hladnoće, ali pomaže i u održavanju normalnog stanja kapilara.

Najbolji izvor vitamina C iz hrane su crvena paprika, naranča i narančin sok, kelj, cvjetača, šipak, grejp, jagode, grašak, rajčica, mango.

Međutim, vitamin C je osjetljiv i lako ga razaraju ili mu se reducira koncentracija prilikom korištenja brojnih kemijskih, fizičkih ili bioloških agensa.

Kuhanjem se može uništiti dio vitamina C (kuhanjem povrća od 10 do 75%, a blanširanjem od 20 do 50%).

Vitamin C uništava i prirodna oksidacija (prerezana jabuka ubrzo potamni zbog okisdacije, a vitamin C se smanjuje i gubi).

Sve vijesti vezane uz ovu temu pronađite ovdje
(6)
3.3 od 5

Priručnik bolesti

Odaberite grupu bolesti ili pretražite po ključnoj riječi
Priručnik bolesti sastavljen je kako biste se brzo informirali o bolesti koja vas zanima. Određene bolesti posebno su obrađene u okviru skupine na Mapi tijela kojoj pripadaju te ih svakako potražite.

vezani članci

KALENDAR ovulacije

Izračunaj plodne dane
Datum početka posljednjeg ciklusa:
Trajanje menstruacijskog ciklusa:

BMI za djecu

Izračunajte BMI za djevojčicu ili dječaka. BMI za djecu Djevojčice i dječaci imaju različite vrijednosti BMI-a tijekom odrastanja. Važno je koristi kalkulator primjeren za dob.

Besplatni newsletter

Svakodnevno biramo najzanimljivije za vas i šaljemo.