Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Doručak je za školarce najvažniji obrok u danu, a škole su mjesto gdje se svaki dan poslužuju tisuće doručaka.
Zato se od 2020. godine svakog listopada, uoči Svjetskog dana hrane, obilježava nacionalni Tjedan školskog doručka.
Tjedan školskog doručka pokrenut je 2020. godine u sklopu projekta Živjeti zdravo, s ciljem podizanja svjesnosti o važnosti nutritivno bogatog doručka za svako školsko dijete.
Škole obilježavanjem Tjedna školskog doručka putem zanimljivih izazova i zabavnih aktivnosti podsjećaju na važnost očuvanja zdravlja i stvaranja pravilnih prehrambenih navika od rane dobi.
Ove godine u osnovnim školama diljem Hrvatske slavimo Tjedan školskog doručka od 14. do 18. listopada, pod sloganom "Doručak za pet".
Nacionalni Tjedan školskog doručka obilježava se petu godinu, a osim slavljeničke ima i edukativnu svrhu promicanja konzumacije preporučenih pet porcija voća i povrća dnevno za očuvanje zdravlja.
Svakodnevni unos pet porcija voća i povrća jedna je od temeljnih pravilnih prehrambenih navika, koja se može usvojiti već u djetinjstvu.
Podaci dobiveni istraživanjem "Europska inicijativa praćenja debljine u djece, Hrvatska 2021./2022" (CroCOSI) pokazuju da je u školske djece unazad nekoliko godina došlo do pozitivnih promjena kada je riječ o konzumaciji doručka, kao i voća i povrća. Međutim, i dalje tek 3% djece u Hrvatskoj svaki dan pojede preporučenih pet porcija voća i povrća.
Poruka "Pet na dan" jedna od najpoznatijih međunarodnih javnozdravstvenih poruka vezanih uz očuvanje zdravlja, a kako bi veća konzumacija voća i povrća postala navika učenicima važno je uz edukaciju osigurati i veću dostupnost te stvoriti poticajno okruženje u kojem je zdraviji izbor jednostavan i lako dostupan. Školski doručak je odlična prilika za konzumaciju barem jedne od preporučenih pet porcija voća ili povrća dnevno. Kroz aktivnosti u ovom Tjednu školskog doručka, škole će istraživati o omiljenim vrstama voća i povrća te osmišljavati i pripremati nove školske doručke s voćem ili povrćem. Osim toga učenike će se poticati da s konzumacijom voća i povrća nastave kroz ostatak dana, ali i da upoznaju i isprobaju neke njima nove namirnice i jela.